Geoblog.pl    clarson    Podróże    Hiszpania 2010    Figueres, Pals i La Bisbald de'Emporada

Figueres, Pals i La Bisbald de'Emporada

Hiszpania
Hiszpania, Figueras

Do Figueras przede wszystkim warto się wybrać aby zobaczyć Teatre Museu Dali. Niesamowity projekt Dalego i czerwony budynek z ogromnymi jajami na dachu. Naszym dzieciom najbardziej podobał się Cadillac z padającym deszczem na pasażerów (po wrzuceniu 1 euro), sala jak twarz, nam ponadto "freski" na sufitach i imponujące projekty biżuterii. Wstęp za dwoje dorosłych i dziecko w wieku 9 lat 30 euro, pięciolatek gratis. W pobliżu muzeum jest zaś płatny parking.
Z Figures udajemy się do Pals malutki, zamieszkałe średniowieczne miasteczko z widokiem z kościelnego placu na niesamowite trzy góry, z zamkiem na środkowej. Piękne i warte obejrzenia miejsce.
Stamtąd ruszamy do La Bisbald de'Emporada, słynące głównie z ceramiki. Naszym celem jest zakup przeróżnych misek i talerzyków, ale wybór jest tak ogromny i wzorów i kolorów, że nijak nie możemy się zdecydwać. Po spędzeniu ponad godziny w jednym sklepie wiejemy nie do końca będąc pewnym co do dokonanych wborów.