Geoblog.pl    clarson    Podróże    Narty 2010 Włochy    Folgarida Marilleva

Folgarida Marilleva

Włochy
Włochy, Dimaro

Po odespaniu podróży jednak ruszamy. Cena karnetu z lekka mrozi krew w żyłach, ale szybko okazuje się, że nie są to zmarnowane pieniądze. Wybieramy skipass Superskiramę na 6 dni. Płacimy 218 euro za sztukę. Szczęśliwie młodszy, urodzony po 30 listopada 2001 r. dostaje taki sam karnet gratis, zaś starsza jako junior płaci jedyne 153 euro. Najważniejsze, że dzięki takim skipassom możemy jeździć na każdym wyciągu w Folgaridzie, Marillevie, Madonie di Campiglio, czy Tonale. Warto pamiętać o tym aby po utracie ważności karnetu zwrócić go w kasie, za każdy otrzymuje się 5 euro.

Już po pierwszym dniu wiemy, że tu wrócimy. Mroźno ale piękna słoneczna pogoda. Mnóstwo świetnie przygotowanych tras o różnym stopniu trudności, nowoczesnych wyciągów w tym ukochane gondole naszych dzieci. Jednego dnia można przejechać ponad 50 km i nie powtórzyć żadnej trasy.

Nasze ulubione miejsca to przede wszystkim niesamowite widokowo Passo Groste, położone 2444 m nad poziomem morza. Bardziej doświadczeni narciarze mogą się dostać tam trasami z Folgaridy, mniej - bezpośrednio gondolą z Madonny Di Campiglio. Parking położony tuż przy stacjach wyciągu kosztuje 3 euro za parkowanie od godz. 8.00 do 17.00. Drugim miejscem jest Passo Tonale (tu parking gratis). Zjeżdżamy z wysokości 3069 m, w tym świetną czarną trasą o wdzięcznej nazwie Paradiso. Świetne także i piękne widokowo są trasy w Pontedilegno.

Żywienie się na stoku do tanich nie należy, ale też szczególnie nie rujnuje. Kawa od 1 do 2,5 euro, podobnie gorąca czekolada, pizza 3 euro za spory kawałek, frytki 4,5 euro, grzane wino 3 euro. Za to w pizzeriach pyszne, ogromne pizze od 4.90 za Margaritę do 8.00 - 9.00 euro za bardziej bogate wersje. Szczególnie polecamy te z rukolą.